4. kapitola Severus - Dnes v noci


_______________________________________________________________________


Komentáře
Přehled komentářů
Úžasná Alice,
Nějak jsem... ne nebudu lhát. Ke kapitolkám jsem se dostala až teď. Nějak se toho v mém životě nahromadilo a neměla jsem chuť vstoupit do jiného světa než toho v realitě. Možná proto, že jsem okusila mocnou lásku k člověku... takovou, že až bere dech. Nemohla jsem myslet na nic jiného a kapitolky bych si neužila.
Ale dnes... dnes jsem se znovu ponořila do toho krásného světa Šelmičky. A oba dílečky byli naprosto překrásné. Harry zachránce. Úžasný Draco a překrásná Lenka.
A pak je tu Severus a jeho Žlutoočka. Co k tomu říct? Máš můj obdiv. Máš mě celou! Šelmička je naprosto úžasná. Každý díl. Každá věta. Každé slovo.
Děkuji za tak překrásný svět.
Sal.
Re: Překrásné!
(Alice, 9. 12. 2016 21:08)
Ahojky, Sal! :-)
Zamilovaná?! To je báječné! Mám z tebe radost, Sal :-)
Jistě, určitě to nebude procházku růžovým sadem, rozhodně ne bez občasného blízkého setkání s trnem, ale to k lásce patří :-) Na FB působíš teď opět smutně, tak jen doufám, že to jsou "klasické" vlny na začátku vztahu - a třeba zatím ještě jednostranného - ale zkus si ty emoce vychutnat a v žádném případě neházej flintu do žita, když to nepůjde hladce :-) Hodně štěstí, Sal, držím obě pěsti!!! :-)
<3
(Lisa, 7. 12. 2016 1:58)
Ahoj má milá Alice,
opět ti moc děkuji za úchvatnou kapitolu. Vždy mi tak moc zpříjemníš celý týden <3
Tento dílek mě v tolika momentech přivedl myšlenkami ke Klíči! :-D Hned začátek s Igorem! Nemohla jsem si pomoct a vybavilo se mi Harryho: Je hnusnej..a slizkej! :-D :-D a já z něj rázem měla úsměvnou momentku :)
Stejně tak o vteřinku později s lektvarem na očistu hůlek…je pěkné díky Klíči znát odpověď, že se mu to podaří. Jen mě zajímá ta dokonalá ingredience…vždyť co může vyvážit něco tak temného, jako je smrtící kletba? Že by se nám opět angažovala naše stará známá Žlutoočka, od které se Avada jen tak odráží? No na tuto odpověď se velmi těším.
U věty: „Stejná jako kdysi v Chroptící chýši“ mě napadla otázka, kolik vlastně času již uplynulo od prvního Severusova setkání se Žlutoočkou? Nebo vůbec i od minulé kapitoly? Ze Žlutooččiných poznámek o Severusově stále se zlepšující masce prázdnoty bych soudila již více let…?
Ach, takže Rudooký napomůže vzniku něčeho mimořádného. Jedinečného? … a že vím, co (koho :-D) má naše stará známá na mysli? :-D
Zatraceně, můj mozek zřejmě neví, kdy se má věnovat užitečným věcem a raději věčně vymýšlí nepravděpodobné teorie! :-D nemůžu si pomoct, ale neustále mi vrtá hlavou, jestli tedy Žlutoočka cestuje z budoucnosti a celý ten moment s otrávením byl vyvolaný tím, že ji Severus hledal, namísto kontroly ohnivé whisky, znamenalo by to, že ve skutečnosti se to vůbec nestalo? …achjo, sama sobě zním zmateně, ale mně to prostě nedá! :-D Nemůžu se zbavit dojmu, že už tímto Žlutoočka nějak zasahuje do budoucnosti :-D
A ještě, v jakýto zvláštní den každý rok si Tom místo vína dá ohnivou whisky? „Nepomůžeš mi. Dnes, Elspeth?“ zašeptal. „Právě dnes? …. Marně dumám, co je to za den? … ach, dochází mi, jak tě tu bombarduji otázkami, promiň. Ale čím víc čtu a přemýšlím, tím víc mám otázek, i když vím, že mi na většinu stejně zřejmě neodpovíš, což naprosto chápu, ale možná se mi nějak odlehčí, když je alespoň napíšu :-D
Je nádherné, jak Tom reagoval. Šel za Albusem! … Opravdu, ty mě dovedeš k tomu, abych si ho díky těmto kapitolám, a kapitolám s Fay, zamilovala a pak? Nevím, jak budu reagovat později, až už takový nebude :(
…změnily barvu, přešly do zelené.
Zelené, zelené, jako čerstvě posečený trávník, vůně léta, bzučení včel.
Lily, pomyslel si Severus vděčně, tohle bude dobrá smrt.
Koho jiného by byly? …nádherné! ach, Harry <3
Také Poppy byla úžasná! Šok z Albusova odmítnutí naštěstí trval jen krátce, moc ti za to děkuji, Alice, protože již teď to měl u mě, chudák, nahnuté… a nepomoci Severusovi, to už by napravoval velmi těžko :-D Namísto toho ho mám chuť teď utěšit: „Však on se vrátí, Albusi“ :)
„Usmál ses,“ oznámila vítězoslavně. „Viděla jsem to.“
„Nemožné,“ opáčil suše.
Nespěcháte někam? Třeba někoho sežrat.“
… tyto konfrontace se Žlutoočkou jsou tak krásně úsměvné! :-D
Proč mi ale přijde, jakoby se až nějak moc snažila popostrčit Severuse na Albusovu stranu?
„Tolik mi někoho připomínáš,“ zašeptal.
Nejsi to ty. Ale když se na mne podívá… když se na mne takhle podívá…
Občas ho za to nenávidím.
…Fay? to myslí Fay?
Ach, ten konec…<3 Neskutečně nádherné! …mám pocit, že toto adjektivum využívám v každém komentáři v souvislosti se Stopami nejčastěji, ale já prostě nemám jiná slova, jak to popsat! Opravdu, jsem tak moc vděčná, že se s námi o tvé příběhy a slůvka dělíš!
Moc Ti děkuji za překrásný dílek a těším se v pátek na Ohnivou! :)
Přeji krásný zbytek týdne a Merlin s tebou! :)
Re: <3
(Alice, 9. 12. 2016 21:00)
Ahojky, má milá Liso! <3
Děkuju :-D Je ohromně příjemné takhle (děsně nenápadně :-D ) odkazovat ke Klíči, no jasně, hnusnej a slizkej :-D To už tomu chudákovi neodpářu; a přitom je Igor tak elegantní chlapík! :-D Jsem moc ráda, že tě tahle připomínka potěšila ;-)
Onu chybějící ingredienci na očistu hůlek znám už z psaní Klíče. Váhala jsem, ale nakonec se rozhodla ji ani zde nevyjádřit, není pro děj důležitá. A ne, Žlutoočka je v tom tentokrát fakt nevinně :-D Pokud tě opravdu můj nápad, co by dokázalo vyvážit temnotu Avady, zajímá, můžu odpovědět v mailu nebo na FB, soukromě :-) Popravdě nemám v sobě úplně jasno, proč se mi to nechce psát veřejně. Ale je to tak :-)
Ohledně Chroptící chýše - pokud to snad v kánonu je řečeno, dávno jsem to zapomněla a znovu ho číst nedokážu, na netu jsem to nedohledala, takže nevím, ve kterém ročníku přesně tak geniálně Sirius s Jamesem poslali Severuse k Remusovi během úplňku, tipuji v jeho čtvrtém až pátém, maximálně šestém ročníku (spíš ty dřívější, jelikož z toho měl Severus doživotní hrůzu z vlkodlaků, ty se vytváří "snadněji" v raném dospívání, navíc kdyby tou dobou již navštěvoval setkání Smrtijedů, byly by Severusovy reakce asi trochu jiné, od začátku se jistě ušil černá kouzla a v té době v něm už bylo příliš mnoho hněvu)... ehm, stručně řečeno, já nevím, kdy se potkali se Žlutoočkou poprvé :-D Dejme tomu v pátém ( u mě tedy v patnácti letech), v sedmnácti byl už právoplatným Smrtijedem se Znamením, hned po škole přešel do sídla, k druhému setkání mohlo tedy dojít tak o dva roky později (u Elspeth, na které si nevzpomíná), ke třetímu za necelý rok, nyní jsme opět zhruba o dva roky dál (1979, podzim), jelikož první věštba (léto 1980) dosud nezazněla. Obávám se, že zde jsem narušila posloupnost Princova příběhu z Klíče, ale událost s whisky musela proběhnout na podzim :-) Prosím o shovívavost a dosaďte si za ono Tomovo závěrečné "zítra" nikoliv konkrétní zítřek, ale blízkou budoucnost :-)
Ano, ano, jsem si poměrně dost jistá, že ty víš, koho/co má Žlutoočka na mysli ;-) :-D Jen ještě nevíš, jak to vlastně myslí ;-)
Tleskám, Liso! Tvé teorie jsou skvělé a já se musím plácat přes prsty, abych na ně neodpověděla! :-D Merline a tolik se mi chce! :-D Ne, Alice, to zvládneš, jsi zmijozel, kázeň a disciplína... Dobrý. Už jsem v pohodě.
:-D
Co je za den? Je prostě jen jeden prostý, podzimní den, jako každý rok, datum neuvedeno... Hm. No jo, ale asi bude něčím zvláštní... :-D Promiň :-D Ne, máš pravdu, na tohle neodpovím, ale časem (to znamená za hodně dlouho :-D) se to dozvíte. Už si nejspíš ani nebudete pamatovat tuhle kapitolu ;-)
Šel za Albusem :-) Říkala jsem si, že nic nemůže vyjádřit Tomův vztah k Severusovi lépe a beze slov, než právě tohle. A fakt, že svým vzkazem přenechal zásluhu za Severusovu záchranu právě Albusovi. Mohl říct, že získal slzy od Elspeth. Tím jsem se zase pokusila znázornit Tomův vnitřní konflikt - sice šel kvůli Severusovi prosit o pomoc nepřítele, ale hned toho využil, aby od sebe Severuse odstrčil, "vidíš, Albus tě stále vyhlíží, tak zmizni" (stručně, hrubě řečeno). Jako by ho sám postrkoval ke zradě, aby mohl Severuse "konečně" přestat mít rád. Jop, proč by to mělo být jednoduché, když Alice zvládne vše kapitálně zkomplikovat?! :-D
Ano (sláva, můžu odpovědět... úleva... :-D) zelené oči skutečně patřily Harrymu <3 Ty mu Žlutoočka darovala, ačkoliv nemohl tušit, jak nesmírnou hodnotu pro něj jednou budou mít.
Děkuji za Poppy <3 Ona nemohla reagovat jinak, ne "má" Poppy. Ale ani Albus, ačkoliv mu do misky přidávám mnoho černých puntíků, Severuse by ani v době, kdy se jím cítí zrazený, nenechal bez pomoci. Jenže před svědky to udělat nemohl jinak než tajně. Obhajoba, že slzy byly pro Severuse, by mu taky moc nepomohla a volba zachránit několik málo nevinných za cenu možného ukončení války by byla jednoznačně tvrdě odsouzená. Navíc, jak Tom už minule Severusovi řekl, jejich vzájemný vztah (Albus/Tom) je "tak nějak černobílý" :-)
Re: Re: <3 Odpověď 2. část
(Alice, 9. 12. 2016 21:02)
Poprvé jsem musela dělit svou odpověď!!! OK, asi jsem se nějak rozpovídala... :-D
OK, pokračování:
V každé linii jsem si přála mít nějakou dvojici právě k takovým rozhovorům, snad humorným, na odlehčení, Harry má Draca, Fay Ohnivou, Severus dostal Žlutoočku (je to klikař, co dodat :-D)
Ano, snaží se ho popostrčit k Albusovi. Teprve se učí rozumět lidským emocím (ačkoliv ušla pořádně velký kus - proč a jak nepovím :-P), rozumět Severusovi, takže třebaže zná proud (budoucnost), vnímá Severusovu silnou vazbu k Tomovi a snaží se ji narušit. Moc spěchá. Ne proto, že by chtěla proud změnit a urychlit, to nehodlá riskovat, ale protože nemůže chápat, na základě čeho docházíme k radikálním rozhodnutím. Není to jen strach z bolesti, na co si nevzpomíná :-)
Hm... a myslím, že tohle můžu říct také. Ano, Tom měl na mysli Fay, ji mu Severus připomíná. I vzhledem (v mužském pojetí a bez jakéhokoliv náznaku erotiky, třebaže píšu slash, odmítám párovat všechno, co kolem sebe proběhne :-D ), ale především svou současnou oddaností a láskou, která nepotřebuje být opětovaná. :-)
Moc a moc ti děkuji, Liso! <3 Děkuj, že se mnou můžeš sdílet lásku ke Stopám. Moc to pro mě znamená. Děkuji <3
Budu se na tebe opět těšit! (Klidně vezmi i Fantomase :-D )
Opět :)
(Zuza, 3. 12. 2016 10:26)
Opět čtu něco, co číst vlastně nechci.. Ne, já přece nechci, aby Severus měl Voldyho rád. Žlutoočka to pěkně koní. Doufám, že dá vše hezky dopořádku. CHystáš si pro Severuse pěkné věci, jen co je pravda.
Nevím proč, ale ze stylu konverzace Voldemorta s Elspeth mě napadlo, jestli Elspeth není Fay. Takový šimravý pocit je to :) Což?
Líbí se mi, jak naznačuješ, že prostě nic neníí černé ani bílé, jen náš Severus je tomu výjimkou, on má všechny odstíny bílé i černé.
Děkuji Alice za povedenou kapitolu.
Upřímně si nedovedu představit, že bych tvé dílko přestala číst. Jen toužím po ujištění, že Severusovi neublížíš, a to nám stále dáváš.
A tak prostě věřím.
Re: Opět :)
(Alice, 4. 12. 2016 18:42)
Zuzi :-)
Rozumím ti, vážně. Tím se všechno dost komplikuje. Jenže když si vezmu kanonického Severuse, celý jeho život a převážu to jeho "Always", vychází mi, že ač působil chladně, tvrdě, čistě racionálně, jeho hnací motor byla vždycky láska. A věrnost. Kdyby neměl Toma rád, upřímně rád, neumím si představit, že by byl nějakých pět šest let věrným Smrtijedem (přidal se cca 1974-1975 ještě za studia, první Sybilina věštba zazněla 1980, a až později Severus zjišťuje, že se může jednat o Lily) a teprve kvůli něčemu tak drastickému, jako byl strach o život Lily, ho přimělo Toma zradit a změnit strany. Prostě neumím. Že by se nechal omámit ve své zranitelné době dspívání, jistě, ale aby zůstal oddaný tak dlouho jen kvůli lehce privilegovanému postavení a nějaké prestiži? To pro něj muselo mít váhu, když jako dítě a student byl odmítaný, vysmívaný, určitě, přesto ne váhu vraždění, v Severusovi predátora necítím. Jen "lovce z nutnosti", pro přežití. A "válka čisté krve" nebyla jeho válka, nebyl čistokrevný. Nebyl ani zbabělec, aby si říkal, že dokud bude vraždit s ostatními, sám je v bezpečí (navíc nebyl, stal se terčem pro druhou stranu). Takže shrnuto - musel mít důvod v sobě a tím v jeho případě vidím jako jediný dost silný nějakou osobní hlubokou vazbu. K Tomovi, komu jinému. :-) A k tomu zpětně potřeboval něco, co tu vazbu upevňovalo, podporovalo. Tomův otcovsko-mentorský přístup mi na všechny tyhle otazníky dává krásně jasnou odpověď. Mně, ostatním nemusí :-)
Žlutoočka to konit musí jednoznačně, hraje si s něčím, co nechápe :-D A jak příště Severus poznamená, ona se objevuje jen když se na něj chystá něco zábavného :-D Proč by se měla objevovat jindy? ;-) Třeba najde důvod... :-)
Elspeth není Fay. Tahle kapitola se odehrává sedm až devět let po Tomově linii s Fay, Severus u ní už předminule nakupoval a tam je popsaná jako ohromná, starší čarodějka :-) Fay je štíhlounká mudla :-) Navíc Elspeth je moje postava, ne kanonická. V Tomově linii se také párkrát objeví, setká se s Fay, takže bude zjevné, že do Elspeth se Fay nezmění, proto to prozrazuju :-) Je Tomovou přítelkyní. Ale o tom blíž až v Tomově sekvenci :-) Jsem ráda, že i v tak malém prostoru, který jsem jí tu dala, jsi vycítila, že je mezi nimi nějaké hlubší pouto, kladné. Díky :-)
A děkuji, Zuzi, že vidíš a líbí se ti tohle mé naznačování <3 Snažím se. A budu dál. Což tě pravděpodobně neuklidnilo :-D
Ano, Zuzi, ujišťuji tě, že Severusovi neublížím. (Hm, postřehla jsi, že jsem ho nechala na začátku první kapitoly zemřít, od té doby ho skoro sežral vlkodlak, zabili bystrozoři, palatini, otrávila jsem ho...? Ale jinak mu neublížím, přísahám! :-D)
Harry i Severus jsou zatím každý ve svém pekle, než je strčím do stejného kotle ;-) (teď by nějak už mělo běžet prohlášení, že během natáčení nebylo ublíženo žádnému zvířeti.... :-D)
Děkuji ti, Zuzi! Krásný zbytek neděle a příjemný týden :-)
Re: Re: Opět :)
(Zuza, 5. 12. 2016 20:10)
Tvoje psychologizace postav je fenomenální! Samozřejmě máš pravdu. Po tak dlouhou dobu mohla Severuse u Voldemorta držet jen láska. Ne pouhý pocit výjimečnosti, protože umí vařit lekvary, ale vědomí nějakého prvenství. Jen se zkornatělý mozek brání vnímání Voldemorta jako lidské bytosti. A Severuse jako skutečně a úplně černobílého - v takovém slova smyslu, že ani jedna barva není ekvivalentem špatnosti nebo omylu.
O to víc mě bolí, že si vzájemně tolik ublíží. Že Severus bude muset zabít další osobu, kterou miloval.
A o to víc svírá myšlenka, že to vše by podstoupil opět, aby mohl být s Harrym. A ty jim dopřeješ tak krátký čas klidné blaženosti. Což samozřejmě není výčitka :)
A ano, Alice, mírné náznaky trápení Harryho i Severuse jsem zaznamenala. Ale v případě Severuse (a řekla bych, že nyní i Harryho)- oni se přeci fyzické bolesti nebojí. V podstatě ta není nejhorší. To nejhorší jsi jim přichystala v první kapitole.
Což ale bezpochyby napravíš, protože jinak si tě najdu a budu jako malá, maličkatá Furie :)
A jen ještě k lekvarům, které řešíte ve Fascinaci propojením.
Za mě máš též mé velké díky! Neuvěřitelné. Nejen, že jsi vyhledala rostliny a zvířata se skvělými názvy v češtině (též se tím s kamarádkou bavíme, dají se najít skutečné skvosty), ale velice často mají dané rostliny přisuzovány i tebou zméněné léčebné vlastnosti! Neuvěřitelná detektivní práce!
Nutno podotknout, že když jsem viděla mučenkový oční krém, neodolala jsem. A všem se pak chlubila. Aktuálně se snažím živou mučenku i přezimovat.
Jsi prostě inspirující :)
Re: Re: Re: Opět :)
(Alice, 9. 12. 2016 19:04)
Moc ti děkuji, Zuzi, jsi hodná <3 Přesto to neznamená, že mám pravdu, je to jen jeden z mnoha úhlů pohledu :-)
Vidíš, tohle byl můj důvod, proč jsem jméno "Voldemort" kompletně vypustila, i ze Severusovy linie. Buď je Pánem z pohledu Severuse, nebo Tomem při pohledu jeho očima. Protože Voldemort už je spojený se vším zvěrstvem, které spáchal /spáchá. Přála jsem si dát mu šanci na "nový start" a k tomu je změna jména hodně šikovná :-)
Říká se, že každý je hrdinou ve svém příběhu. Je v tom hodně pravdy, myslím. Skutečné pravdy. Nu, z Toma se hrdina nestane, nemůže, ale jako jsme mohli milovat a vážit si nesmírného zázraku, kterým byl smích našeho věčně zachmuřeného či ironického profesora lektvarů, m ůžeme si stejně vyhćhutnat zázrak, kdy je Pán všeho zla upřímně laskavý. Na chviličku. Nechci tvrdit, že je cennější než všechny láskyplné Molly Weasleyové, ale bez těchto mimořádných úsměvů z míst, kde bychom je nečekali, by svět nemohl být úplný :-) Myslím... :-)
Proces, kdy se bude Severus své náklonnosti k Tomovi vzdalovat, sledovat jak v něm odumírá, bude ještě dlouhý, má na něj několik let. Ale tam před Londýnem, v Klíči, to už nebyl Tom a Severus to věděl. A třebaže se k téhle části ve Stopách nedostaneme, ve své hlavě si říkám, že v něm přesto poslední slaboučká jiskřička ještě zbyla a díky ní se s jeho zabitím smířil (pokud na tenhle pocit v bolesti nad ztrátou Harryho měl vůbec prostor), protože daroval tomu, koho kdysi dávno ctil a miloval, to jediné dobré, co mu ještě mohl dát. Mír ve smrti. V Tomově linii si naznačíme, jaké to bude žít s duší roztříštěnou do všech sedmi viteálů.
:-D Máš pravdu, Zuzi, nejenže už v Klíči jsem je protáhla "klíčovou dírkou" (tomu přirovnání se nedalo odolat :-D ), dopřála jsem jim jen chviličku klidu a opět je vrhla do propasti. Tak si říkám, že největší padouch příběhu není Voldemort, ale já :-D
Jinak máš pochopitelně pravdu, psychické utrpení je horší než fyzické. Třebaže jsem lehce ovlivněná tím, že žít se soustavnou fyzickou bolestí také není k žití. No, a když má člověk štěstí, proč si nedopřát obojí najednou, že? :-D
:-D Je mi líto, musíš do fronty, Zuzi :-D Těch varování, že budu vyhledána, pokud to nenapravím, jsem už obdržela mnoho :-D V dobrém, samozřejmě. (ačkoliv někteří to možná mysleli vážně, teď nevím... :-D )
Jé!!!! Další nadšenec do lektvarů!!! <3 Nádhera... Bavíš se tím s kamarádkou? To je skvělé! Pravda, dají se najít vážně skvosty, mám několik oblíbených stránek, kde jsou i jejich lidové názvy, s těmi si hodně hraju (Elspeth je prodává, takže bude perfektní sparing partner pro Toma)
A ano, opravdu se snažím, čistě pro svou radost, hledat takové ingredience, které skutečně mají (či by s velkou pravděpodobností mít mohly) vlastnosti potřebné do daného lektvaru. Blbinka, nad kterou strávím několik dní v herbářích a "bestiářích", která zazní v jediné větě a 99,99% čtenářů ji jen přelétne (což je zcela v pořádku!) :-D Používáš mučenkový oční krém? A fakt funguje? :-)
Páni, držím palečky s přezimováním rostliny! U mě bohužel podléhá veškerá zeleň útokům mých chlupatých monster, už jsem rezignovala :-)
Díky, Zuzi! <3
Fascinace propojením...souvislostmi 2/2
(Fanny , 4. 12. 2016 19:03)
*„Mohla byste mi prosím aspoň jedinkrát jednoduše odpovědět?“*
Byť jsou její věty úchvatně geniální, tohle bych přivítala i já. Opakovaný vtip přestává být vtipem. A začíná to být lehce rozčilující. Hektická chvíle, nervy, adrenalin a ona slovíčkaří…
*Možná bych mohl zkusit zabít Pána dřív než on mne. Hned jak vstoupí, v jeho stavu, možná…?
A možná by mi pak Albus odpustil.*
Žlutoočka má nesmírnou pravdu. Kolikrát jej zradil za posledních několik minut? A touhle poslední větou?
*Kéž i vy jednou, za dlouho, budete smět odejít s mírem v duši. Můj Pane.*
Situace impozantní, krásně chaotická… Moc se sem hodí, ale fascinuje mě něco jiného. Myšlenky na budoucnost, kterou do podrobností známe.
*Zradil jsi mě? Severusi. Zradil?
Kdokoliv jiný. Kdokoliv. Ale ne ty.*
Díky za Toma. Za tohohle člověka. Protože tohle není Lord Voldemort, tohle je Tom. A je neuvěřitelné ho pozorovat. Celá ta chvíle, kdy zachraňuje Severuse… Neuvěřitelné! Nemám slov, jak moc mě to fascinuje! Možná tahle chvíle dokonce vysvětluje mnohé. Přitom je to celé vlastně divadlo, kvůli jedné chybě, avšak částečně založené na pravdě. Ze lži vzniká pravda, z pravdy lež a z celé situace další z mnoha tajemství.
*Bojíš se, že by tě opustil. Protože tebe všichni opouští.*
Severus… Ano, o všechny přišel… Pamatuju na slova Lily. O to větší váhu má pravda žlutoočky. Občas… i když odejdou. Jakkoli, tak neopustí. Je v tom rozdíl. Samotu to snad nezmenší, ale i tak je to lepší pocit, ne?
*„Tohle bylo velmi těžké rozhodnutí. Zvolil jste správně, Velmistře.“*
Slova pochvaly, které... neznamenají nic. A mnoho. Opět jsem beze slov. Vždyť některé chvíle slova nepotřebují. Obzvlášť, když ji uvidím už napořád.
*Přesně tohle je důvod, proč nemám rád děti. Jsou infantilní a k uzoufání bizarní.*
Občas jeho neupřímnost tak velká, že to hraničí s ironií, nebo to ironií snad i je? Vždyť existují hezčí vzpomínky, než chvíle s Lily?
*A především ne mně.
Rudooký, Bělovousý, nejsou ve tvém životě jediní obchodníci s bolestí.
Ani ti nejlepší.*
Děsí mě. Trochu ano. Je těžké snažit se nevěřit někomu, kdo pomáhá, kdo všechno ví. Mít ji za soupeře? Nemožné. Kdo, sakra, je?!
*Od Albuse pro tebe.*
Ach. Úžas. Proč jsem měla někdy pocit, že Princův příběh vysvětlil vše? Ukázal mnoho, potěšil, stačil…V té chvíli. Až teď dává mnohé smysl. Až teď. Možná trochu. Díky za to.
*„Víš ty co? Zabíjet je tak skvostně nekomplikované.“*
Jednoduše vyjádřila složité. Bavím se. Lidská mysl je neuvěřitelná. A emoce? Největší dar z nebes. Největší prokletí
*Ať budoucnost přinese cokoliv – vždy zůstanete ten první, kdo mne přijal, jaký jsem. Černobílý.*
Silná myšlenka. Mocná. První. Přijal. Černobílý. Taky potřebuje tahle myšlenka čas. Tehdy pochopil přijetí bez výhrad? Nebo jen jedna kapka z moře? Smutné, že i Tom zradí Severuse. Nicméně i oboustranná zrada to pouto mezi nimi úplně nepřerušila. Zvláštní. Tedy aspoň jedné strany, jestli můžu tušit… A děkuji.
*„Přípitek,“ natáhl skleničku k jeho. „Na to, že dnes v noci šelma spí.“*
…Vír emocí v čele s ohromením. Kdybych mohla citovat celé poslední odstavce, udělám to. Je to zbytečné a stejně by to nevyjádřilo obdiv a úžas dostatečně, ale jak jinak popsat, co za emoce vyvolal? Jestli tančící Fay a Fay v plamenech je se mnou stále, na tohle budu vzpomínat. Celý rozhovor… Odhalení až na kost… Souznění. Přitom se zrada, chyby, šelma, minulost ani budoucnost nikam nevytrácí a přesto všechno spolu hraje v míru. V tenhle jediný okamžik. Děkuju.
Ne nahlas, ale v duchu jsem snad Severusovu linii trochu opomíjela. Uchvácená Tomem a Fay, Harrym a Dracem, Severus se zlatoočkou… Každý z nich je výjimečný, rozhodně, má upřímná omluva, tahle linie je stejně ohromná, jako zbylé dvě.
Jen upozorňuji, každá myšlenka, názor, věta byla vyslovena bez znalosti dalšího děje. Takže jestli spolu jsou spolu v rozporu, neznamená to, že jsem úplný blázen.
Děkuji.
Re: Fascinace propojením...souvislostmi 2/2
(Alice, 4. 12. 2016 21:13)
:-D Slovíčkaří, ano :-D Protože jí naprosto uniká, v jak stresující situaci Severus je. Ne že by nerozuměla, co se děje, jde mu o život, ztrátu důvěry, pro něj zdrcující osobní selhání vůči někomu, koho zoufale zklamat nechce; jenže tohle vše jí přijde buď nesrozumitelné nebo triviální :-)
Ale tady si dovolím nesouhlasit - právě kvůli té poslední větě, že by mu snad poté Albus odpustil. S vědomím tak svůdné, vroucí naděje se přesto rozhodl ani nepokusit se Toma zabít. Myslím, že to není okamžik zrady, ale naopak té největší věrnosti. Severus se vzdal i téhle jediné šance, byť byla mlhavá (a my víme, že nereálná). Být věrný, když nás to nic nestojí a těžíme z toho, je snadné. Ale zůstat věrný tehdy, kdy musíme obětovat něco velmi cenného, to už je skutečná věrnost :-)
A opět děkuji <3 Ano, přesně; tady jsem si dovolila úsek psát právě s vědomím, že my budoucnost známe :-)
Fanny, díky díky díky! Díky za Toma <3 Tolik ti děkuji, že tohle vše můžeš a umíš vidět <3 Divadlo to sice je, pod taktovkou Žlutoočky, aby napravila svou-Severusovu chybu, ale chování a volby Toma i Severuse jsou upřímné. Žlutoočka to myslela dobře, chtěla Severuse popostrčit k Albusovi, když už se ta šance vyskytla (a přitom se tolik snaží, aby děj neměnila a plynul stejný :-D), výsledek je opačný. Nemá hrát hry, když nechápe pravidla :-)
Hm, Severusův největší strach... a to Lily ještě žije... Někdy jako by vážně Osud naslouchal a naše největší obavy naplňuje. Máš pravdu, neopouští; samotu to opravdu nezmenší, ale je v tom trochu rozdíl :-)
Albusovo rozhodnutí. K tomu ti mohu říct jen - děkuji ti <3
Severusova "neobliba dětí" - máš pravdu v tom, že dětství s Lily je pro Severuse to nejkrásnější, co v sobě chová. A jak velmi si ho cení. Zároveň s tou svou sebeironií, výsměchem k vlastní pošetilosti, v tomhle období temna a zmatků a vědomím všech dosavadních ztrát, vysmívá se své vlastní tehdejší, dětské naivitě. A to ještě netuší, jak moc bude hůř...
Opět Žlutoočka :-) S pětkovými kapitolami ti to bude malinko jasnější. Anebo možná ne :-D
"Od Albuse pro tebe" :-) Svým způsobem celá kapitola byla především pro tuhle jednu větu :-) Děkuji ti, že zjevně chápeš, co všechno v ní je <3
:-D Přesně, tohle tím myslela a my víme :-)
Asi na tom nezáleží, v jakém stádiu pochopení "síly přijetí" Severus je, nejspíš tam už něco bylo z minulých Tomových projevů, nyní to byl opravdu zásadní čin. Ale není poslední. Myslím, že budete hodně překvapení :-) Aspoň doufám, že se mi to podaří :-D
S tou zradou, ona asi je oboustranná, víme, co se odehrálo (odehraje) v Princově příběhu. Oboustranná zrada ale opět nabízí možnosti :-)
A závěr... <3
Nesmírně se ti skláním a děkuji, Fanny, opravdu, tohle bylo úžasné a jsem tvůj ohromný dlužník. Tolik jsi mě potěšila, že to prožíváš naplno se mnou a do takových detailů, s tak fantastickou pozorností... Jsi báječná. Děkuji! <3
Re: Fascinace propojením...souvislostmi 2/2
(Fanny , 4. 12. 2016 23:31)
Žlutoočka svou nechápavostí občas předčí i Lamiu. Ta se aspoň občas tvářila, že lidi trošku chápe.
Musím souhlasit s tvým nesouhlasem. Odolat pokušení, zachovat věrnost inu zní to jako Severus :-) Ale v daný okamžik... vím, kde se má úvaha vzala a to, že ho ta myšlenka napadla... Zradou bych to nezvat asi neměla, nicméně čisté "ne", to v určitém ohledu taky nebylo. :-)
Divadlo pod taktovkou žlutooočky, jo, to se mi moc líbí :-) A kdyby nám rozuměla, věřím, že by byla dokonalým režisérem.
Nevím, jestli osud naše největší obavy naplňuje. To by bylo snad příliš kruté i na něj... Ovšem něco na tom, že bychom měly vždy myslet na to, co chceme, a ne na to, co nechceme, možná bude... Kdo ví? A za tuhle "nevědomost" jsem vděčná. Rozhodně tady riskovat odpověď nehodlám. :-)
Lehce mě zaráží tvé množně číslo "pětkovými kapitolami"...? Nechám se překvapit :-) Co jiného mi zbývá :-D
Celá tahle kapitola je o téhle větě... Jednoduché. Výstižné. Musím jen horlivě přikyvovat. :-)
Oboustranná zrada a možnosti... Žasnu, jak věci vystihuješ.
Já děkuju především tobě, že to můžeme prožívat s tebou. To my jsme tví dlužníci. Za to všechno. Za slova, písmenka, příběh, ale především za to "mezi řádky". Za nesmírné pravdy života, energii do dalších dnů, únik z reality... Za to všechno, co si z toho může vzít každý z nás.
Re: Re: Fascinace propojením...souvislostmi 2/2
(Alice, 9. 12. 2016 18:27)
Dovolím si nesouhlasit, opět - promiň! :-D - Lamie v Klíči lidem nerozuměla ani v nejmenším, ani se zrovna neobtěžovala používat lidskou řeč.
A na druhou stranu souhlasím já s tvým, že úplně čisté "ne" to u Severuse také nebylo :-)
(začínám si připadat jako v pohádce o Pyšné princezně, odvolávám, co jsem odvolal... :-D )
Kdyby nám rozuměla, mohla by změnit svět na opravdové pódium a z "nás" (našich chlapců, samozřejmě) udělat pouhé loutky; takhle díky jejím zmatkům a chybám rostou sami a učí se chápat sami sebe :-)
To s osudem... spíš jen mé soukromé povzdechnutí. Nějak se mi daří přivolávat všechno, čeho se nejvíc bojím, abych si ověřila, že jsem vážně měla důvod se bát :-D
Postřehla jsi správně množné číslo, opravdu "pětkové kapitoly", množné číslo ;-) Ne všechny linie, jen dvě, v té třetí si na odhalení počkáme až do závěru - tam není tím podstatným, takže to ničemu nevadí. Tedy... je podstatným a proklatě hodně :-D Ale až do konce sekvence to nebude hrát roli.
Jsem tak MOC vděčná, jak jste úžasní... Věř mi, Fanny, já jsem ten, kdo děkuje a má k tomu důvod; k čemu být vypravěčem, když naslouchají jen mé čtyři stěny? Děkuji ti <3
Fascinace propojením...souvislostmi 1/2
(Fanny , 4. 12. 2016 19:02)
Bez ohledu na to, jaký lektvar připravuje, lektvary jsou pro mě – navzdory kánonu – asi nejpřitažlivější odvětvím magie, aspoň v jistém směru. Takže sledovat jak vymýšlí nový postup, nový lektvar… Nádhera. A nemůžu mu nedržet palce ze všech sil, i když radši nemyslet, o co jde.
*„Před Pánem nemám tajemství.“*
Okamžitě vyřčeno. Jako ta největší lež, kterou se bráníme nebo absolutní pravda, kterou nelze popřít. Která varianta tohle je? Myslím, že obě. Protože ano, pro jeho přežití je tahle pravda naprosto nevyhnutelná. Dost na to, aby v ní aspoň zkusila věřit, alespoň část jeho osobnosti. Zároveň, existuje větší lež? Možná ano, ale úplně ji Severus uvnitř sebe popřít nemůže. Tomu nevěřím.
*„Jistě. Těžko mohu rozumět tomu, nač si nevzpomínám. Nechme to být.*
Vzdala jsem snahu pochopit podstatu žlutoočky, vzít ji jako samozřejmost… Proč se tím trápit, když na odpověď nemám šanci? Ale tahle poznámka mě zaujala… Odkud pochází? Kým byla? To vše jistě souvisí s tím, kým je teď.
*Co jsem udělal? Čeho si nevšiml, kde jsem chyboval, co mi uniklo?*
Jeho myšlení… Úchvatné i děsivé. Mimo vody normálního uvažování, stále oproštěn od emocí, analyzuje, hodnotí, hledá chybu. Nejčastěji u sebe. Pozoruhodná vlastnost. Jistě. Ale taky trochu cesta do pekel? Nepopírám, že to dává jistou výhodou, že to nejednou pomohlo… Jednoduše opravdu není hezké ho takhle vidět.
*V mnoha směrech je mi blízký. A napomůže vzniku něčeho mimořádného. Jedinečného.*
Zajímavá volba vět, ovšem ještě víc by mne zajímalo, co se za nimi skrývá. Čemu to dává tušit… Umí být pekelně tajemná. To jí jde na jedničku. I když… co vlastně ne?
*Nemusíš mít strach, já mu neublížím. To je tvá práce.*
Nemůžu si nevzpomenout na myšlenku Voldemorta, před nějakým časem…Na jeho slova o tom, že Severus zradí. Ať už z jakéhokoliv důvodu, ta jistota tu byla vždy. Kdo by to řekl, že ten nejvěrnější mezi věrnými? Zřejmě každý až na Severuse.
*Víš, proč je tvůj pán tak velký? Akceptoval svůj účel. Přijal bez výjimky, kým se narodil a je jím.*
Tohle se mi strašně moc líbí. Obzvlášť v porovnání s Tomovou linií, kde padlo něco podobného. Protože je to krásný fakt. A připomíná mi to Severuse mnohem později, kdy vysvětluje, proč bylo chybné chtít být Severusem. Nádherné propojení tří linií.
Re: Fascinace propojením...souvislostmi 1/2
(Alice, 4. 12. 2016 20:21)
Ahojky, Fanny! :-)
Úžasné!! Teď jsi mě ohromně potěšila, děkuju :-) Jako mě v Klíči nesmírně bavilo vymýšlet kouzla, ve Stopách jsem propadla vášni pro lektvary (jistě, byly i v Klíči, ale...) Takže už kvůli tobě se moc těším, až začneme vařit s Tomem ;-) Má pro nás přichystané dva velmi zajímavé, které společně uvaříme, a mnoho jiných, které bude on či jiní používat. Se Severusem si "jen" odučíme jednu hodinu lektvarů. A s Dracem vlastně také jeden speciální uvaříme... :-) Snad se ti budou líbit :-)
Tenhle konkrétní, který Severus vymýšlel v kapitolce, později v Klíči použije na svou hůlku, zatímco Harry na něj bude čekat na gauči v jejich společných komnatách :-) A třebaže onu chybějící ingredienci v hlavě mám, řekla jsem si, že ji nezveřejním, ať si tam každý dosadí, co chce, pro děj to není podstatné.
S tím tajemstvím před Pánem - myslím, že jsi to vystihla báječně, děkuju <3 Ta největší pravda i největší lež zároveň. A tím nemyslíme tajemství s medovýma očima ;-) Z Klíče víme, že Tom o jeho lásce k Albusovi věděl, zde Severus tuší, že tomu tak je (a děsí se toho), ale především se toho děsí sám. Jak řekl Žlutoočce minule, doufal, že tu volbu bude muset podstoupit jen jednou; a nyní zjišťuje, že se k ní vlastně neustále vrací a znovu a znovu v sobě volí mezi Tomem a Albusem, černou a bílou magií, jednou a druhou stranou barikády. Koho by vlastní nejistota, zda zvolil správně, neděsila? Sama si myslím, že víc lže, snaží se přesvědčit sám sebe než Toma :-)
Tak na tuhle otázku kolem Žlutoočky se dozvíš odpověď v příští Severusově kapitolce. Tam se mu představí v celé své kráse :-) A s tím jedna informace, která už byla několikrát nastíněna, ale nikdy neřečena přímo; myslím, že pak ti bude vše dávat větší smysl :-)
Jsem fascinovaná, Fanny! Jak dokážeš vidět a postřehnout i takové věci. Děkuji <3 Nečekala jsem, že by tomu někdo věnoval pozornost... :-) Severusův způsob uvažování, ano :-) S tím, jak dokázal špehovat, pohybovat se na obou stranách věrohodně, musel mít nesmírně vyvinutou schopnost sebekontroly, disciplíny, tvrdosti až bezohlednosti k sobě. A k tomu musel mít už nějaké predispozice z mládí, dospívání. Když hledíme chybu, je potřeba někde začít a nejlogičtější i nejsnadnější je u sebe. Máš pravdu, je celkem zničující žít v takových pochybnostech, na druhou stranu jen sebe máš šanci opravdu poznat a jen sebe máš možnost změnit :-)
Tak na vysvětlení téhle Žlutooččiny (děsné slovo :-D) věty si ještě nějaký čas počkáme; proč je jí Tom blízký a čemu napomůže vzniknout :-) Mohla bych trochu napovědět, že to víte :-) Ale víc nepovím, takže jsem to nejspíš jen zamotala ještě nesrozumitelněji :-D
Tomova myšlenka z minula, že Severus ho jednou zradí, měla dva důvody. Jeden velmi váhavý a nejistý, který se dozvíte až v poslední Tomově kapitole, a pak druhý, vyplývající z životních zkušeností. To není spoiler, jde o myšlenku či pravidlo z Umění války od mistra Suna, které Tom studoval. (a já si ho kvůli němu celé přečetla :-D Ne, nebylo to lehké čtení)
Děkuji <3 Jsem moc ráda, že se ti myšlenka o přijetí sebe líbí. Jedna z věcí, ve kterou opravdu věřím; poznat sám sebe a přijmout se takového musí dát každému nesmírnou sílu. Také ten proces není vůbec snadný a popravdě, ještě jsem v reálu nepotkala člověka, který by toho stavu dosáhl (ale já jich zase moc nepotkávám, takže to není směrodatné :-D) V Tomově linii se k tomu teprve Tom blíží, už zná sám sebe (víceméně, ne kompletně), ale ještě si přeje najít kompromis, brzdí svou šelmu. A Severus se to nyní začíná učit, aby později mohl být Harrymu oporou a předat tuto moudrost dál :-) Moc ti děkuji, Fanny, že tohle vše můžeš vidět!
Re: Re: Fascinace propojením...souvislostmi 1/2
(Fanny, 4. 12. 2016 21:55)
Lektvary jsou úžasné, ale s Harrym, který s nimi nemá příliš dobrý vztah nejsou úplně ono... S vášní, jakou pro ně má například Severus, je to mnohem lepší, takže se těším na další setkání. A napadlo mě, že je to on... Děkuji za osvětlení
Také mám pocit, že přesvědčuje spíše sám sebe. :-)
Na jakékoli odhalení ohledně žlutoočky jsem nesmírně zvědavá! Asi jako my všechny(všichni). :-)
Tenhle Severusův rys obzvlášť tady nelze přehlédnout. :-) A musím souhlasit, bývá nejlepší začít u sebe. A z chyb se velmi dobře učí, pokud člověk chce.
Jo, vyznělo to tak, že to vlastně víme, to, o čem žlotoočka mluví. Nicméně to na mé nedůvtipnosti bohužel nic nemění.
Ano, přijetí sama sebe je i podle mě nesmírně důležité. A čím více se nám to podaří, tím lépe. Já děkuji hlavně tobě za to, že nám všechny tyto pravdy připomínáš a ukazuješ.
Re: Re: Re: Fascinace propojením...souvislostmi 1/2
(Alice, 9. 12. 2016 18:12)
Pravdivá slova, Harry (rozhodně ve Stopách) lektvary miluje pouze skrz a pro Severuse, Draco zatím nedosáhl míry té vášně jako Severus... Tom nám to vše vynahradí, vařit s ním, hlavně o tom hovořit a přemýšlet, byl pro mě skutečný zážitek <3
Opravdu se nijak netrap tím, jestli náznakům Žlutoočky zatím nerozumíš. Jistě věci by mohly být nějak zřejmé pro ty, co tuší / vědí, kým ona je, ale její úmysly, důvody a cesta, to vše stejně čeká na odhalení... i pro ni samotnou ;-)
Jsi moc hodná, Fanny <3 Mám opravdu štěstí, kolik přemýšlivých srdíček se tu schází, umí vidět skrz řádky <3 Jste moje radost :-)
Severusi...
(Terezka, 3. 12. 2016 10:30)Je úžasné, jak se Stopy doplňují s Klíčem, dokreslují ho a dělají celý svět ještě hezčím. Až jednou Stopy dočtu, první co udělám bude, že se vrátím ke Klíči - a bude to jako číst ho poprvé :) Tom, který má srdce, který se umí chovat jako člověk. Mnohem lepší než kanonický Voldemort, mašina na zabíjení. Je kouzelný. Kdo by mohl Severuse z čehokoliv vinit... A když jsme u Severuse, ach Merline, je tak těžké vidět všechno to, co ho uzavřelo a stáhlo, jak musel trpět, když ještě nevěděl, že někde v budoucnu na něj čekají lepší zítřky. Ubohý, pošetilý Severus, tak věrný...
Re: Severusi...
(Alice, 4. 12. 2016 18:53)
Ahojky, Terezko :-)
Moc ti děkuji, že vnímáš propojení s Klíčem <3 Někdy to má význam, jindy čistě pro mou radost, že smím doříct, na co nebylo místo a vhodný čas :-) Ale hlavně mě moc těší, že ti Stopy nevezmou radost z Klíče, děkuju, Terezko <3
A děkuji, že zde Tomovi věříš, Severuse chápeš :-)
A víš, že jsi tu napsala hodně zajímavou věc? :-) Myslíš, že by pro kohokoliv bylo snadnější svou budoucnost znát a rozhodovat, zda ji změnit nebo ne? :-) Já bych tu možnost mít nechtěla.
Děkuju moc, Terezko! <3
proste nevim
(alman, 3. 12. 2016 3:20)
Draha Alice,
poctive kazdy patek cekam na novou kapitolku, vsechny jsou uzasne, ale nejak nezvladam pravidelne komentovat, jak jsem mela puvodne v planu. Pokazde zjistim, ze nemam slov ;) Stokrat zacnu a stokrat zas vsecho vymazu, na tohle mi proste slova nestaci. Takze jsem se nakonec rozhodla jen rict: Jsi proste uzasna, ale to ty urcite vis ;) Jen tak dal a ja si jdu napsat Jeziskovi o slovnik, treba kdyz si rozsirim slovni zasobu, budu schopna popsat, co ve me tva povidka vyvolava :)
Překrásné!
(Salazaret, 7. 12. 2016 12:50)